¤°o._.·(OykuForum) ·._.o°¤

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

¤°o._.·(Sitemize HoŞGeldiniz) ·._.o°¤


    Counter Strike Püf Noktaları

    Mc_HaKan
    Mc_HaKan
    Üye
    Üye


    Mesaj Sayısı : 53
    Rep Gücü : 132
    Başarı Puanı : 2
    Kayıt tarihi : 16/03/10

    Counter Strike Püf Noktaları Empty Counter Strike Püf Noktaları

    Mesaj tarafından Mc_HaKan C.tesi Mart 20, 2010 4:33 pm

    Sesler ve ses sistemi
    Counter-Strike gibi benzerleriyle kıyaslandığında oldukça yavaş oynanan
    bir oyunda sesleri dinlemenin önemini söylememe bilmem gerek varmı.
    Yeterli harita bilgisiyle ve sesleri dikkatle dinleyerek herkesin o an
    nerede olduğunu elinizle koymuş gibi bilebilirsiniz. Başta cafe
    işletmecileri olmak üzere çoğu kişi, kendine sistem kurarkenoyunların
    yüksek performansta çalışmasını sağlamak için özellikle işlemci ve ekran
    kartına yatırım yaparken ses kartı hep ihmal edilir. Oysa ses kartı da
    oyunun kaderini etkileyen donanım parçalarından biridir. İdeal durum,
    a3d destekleyen bir ses kartına sahip olmak olsa da; en azından sblive
    serisi bir ses kartı alarak eax özelliğinden faydalanmanızı öneririm.
    Denedikten sonra aradaki farkı siz de göreceksiniz. Ses kartından
    gelelim ses sisteminize. Konu oyunlar olunca, ses sistemlerinde iş
    tersine dönüyor. Her zaman en pahalı olan en ideal çözüm değildir. 5'li
    bir hoparlör sistemi size film izlerken şahane bir ortam hazırlayabilir,
    fakat oyun oynarken tüm sesleri algılayıp seçebilmeniz için en ideal
    çözüm kulaklık kullanmanızdır. Evindeki pek muhteşem ses sisteminde,
    benim kulaklıkla duyduğum sesleri duyamayıp da wallhack yaptığımı iddia
    edenlerle çok karşılaştım


    Ce-ee!
    Ses dinlemekten konu açılmışken "ce-ee" den sözetmemek olmaz Bir duvarın
    bitiş yeri veya köşenin ucunda ve görünmeyecek şekilde ve duvara
    yüzünüz dönük şekilde beklersiniz. Elinizdeki silaha göre crosshairi de
    en uygun pozisyona getirirsiniz. Karşıdan gelen ayak sesleri size yeteri
    kadar yaklaştığında ateş ederek köşeden çıkıp ce-ee yaparsınız ve hiç
    beklemedikleri anda karşınızdakileri öldürürsünüz. Bunu yaparken en çok
    zamanlamaya dikkat etmelisiniz. Çok erken çıkarsanız aradaki mesafe
    fazla uzun olacağından ıskalayabilir ve onlara sizi vurma şansı
    verirsniz. Geç çıkarsanız da duvarın arkasında biri olma ihtimaliyle o
    tarafa doğru yöneleceklerinden siz gafil avlanırsınız. İdeal zamanlama,
    aradaki mesafenin tam ortasında yakalamaktır.


    Hud_Centerid
    Centerid, o an crosshair'inizin yönelmiş olduğu alan herhangi bir
    oyuncunun hitboxına (yani normalde göremediğiniz, fakat sizin karşı
    tarafı vurduğunuzu oyunun algılamasını sağlayan kutucuklara) denk
    geldiğinde ekranın ortasında o oyuncunun nickini görmenizi sağlayan
    değişkendir. Bu sayede:
    I-) 14-15 inch monitörünüzle zar zor seçebildiğiniz uzaktaki hedefleri
    ayırt edebilir ve vurabilirsiniz.
    II-) Flash yediğinizde veya smoke grenade dumanının içinde ekranınız
    bembeyazken bile bir oyuncu hedef alanınıza girdiğinde, nickini ekranın
    ortasında görebilir ve vurabilirsiniz.


    Yalancı reload
    Silahınızı reload ederken bir diğer silaha geçince reload (şarjör
    değiştirme) işlemi kesilir ve tekrar aynı silaha geçtiğinizde reload
    işlemine hiç başlamamış gibi şarjörünüzde aynı miktar mermi kalmış
    durumda devam edebilirsiniz. Peki bu ne işe yarar:
    I-) Rakip takımın oyuncularıyla yakın mesafede yalnız kaldığınız
    taktirde uzaktan birkaç mermi sıkıp saklanır ve silahınızı reload etmeye
    başlarsınız. Karşınızdakiler yeterince açıkgöz ise, reload sesini duyup
    sizi aciz yakalamak üzere üstünüze gelirler. Bu sırada hızlıca tabanca
    veya bıçağa geçip tekrar aynı silahınıza geçersiniz ve kalan
    mermilerinizle onları gafil avlarsınız.
    II-) Aynı şekilde hızlı silah değiştirmeyi çatışmanın ortasında reload
    eder durumda kaldığınızda yapabilirsiniz. Reload ederken yakalanıp
    glockla şansınızı denemek yerine hızlı switch yaparak ak47nizde kalan
    son 5-6 kurşunla karşınızdakini rahatça öldürebilirsiniz.


    Hızlı susturucu değiştirmek
    Susturucuyu takıp çıkarırken ille de bu animasyonun sonuna kadar
    beklemeniz gerekmiyor. Susturucuyu takmaya başlayın ve fake reload
    olayında olduğu gibi silah değiştirin. Silahınıza geri geldiğinizde
    susturucusu takılmış olucak.


    Duvar ve kutu arkası taramak
    Kuytu köşelerde mevzilenmiş ve önünden geçecek dikkatsiz bir oyuncuyu
    rahatça öldürmeyi planlayan sotecileri gafil avlayabilirsiniz. Tek
    yapmanız gereken bu amaçla çok kullanlan kutu arkaları ve kuytu yerlere
    duvarı delebilen bir silah ile 1-2 el ateş açmaktır. Eğer arkasında
    birisi varsa, vurulma sesini duyacaksınız ve bu durumda kendinizi hiç
    riske atmadan rahatça onu öldürebiliceksiniz.

    Ayrıca, haritaların kuşbakışı görüntüleri üzerinde çalışarak hangi
    duvardan sıkarsanız mermilerinizin nereye gideceğini öğrenebilirsiniz.
    CS'de duvarın kalınlığının bir önemi olmadan, eğer tek kat bir duvar
    varsa, mermileriniz diğer tarafa geçebilmektedir. Hal böyle olunca,
    karşı karşıya çatışmaktansa, öbür tarafında rakip takım oyuncularının
    olabiliceği duvarlara mermi sıkmak, öldürmeseniz bile canlarını
    azaltmanızı ve avantaj elde etmenizi sağlayacaktır.


    "Negatif zeka" wins!
    Deneyimli, oyunu düşünerek ve belli bir strateji dahilinde oynayan bir
    oyuncu iseniz en çok korkmanız gereken, karşıdaki deneyimsiz ve
    düşünmeden oynayan oyunculardır. Çünkü zaman zaman o kadar mantıksız
    hareketler yaparlar ki, bunu tahmin edemediğiniz için sonuçta ölen siz
    olursunuz.

    Klan maçlarında takım taktiği olarak da aynı durum geçerlidir. Klan
    olarak en çok korkmanız gereken, maç ve oyunculuk deneyimi fazla olmayan
    klanlar olmalıdır. Öyle ki, teröristken maç boyu ne olursa olsun
    sürekli yanı yere rush yapmayı deneyebilirler. "Tamam aynı yerde üstüste
    3 round kaybettiler, heralde artık gitmezler" dersiniz ama yine aynı
    yere giderler. Karşı takımın oyun anlayışını veya taktiğini hiçbir
    mantık dahilince çözemezsiniz, çünkü belli bir mantığı yoktur.
    Manstıksızlık ve negatif zeka her zaman için zeka ve mantığa ters gelir.

    Tabi bunu lehinize kullanmak da elinizdedir. Çoğu zaman en ahmakça
    taktikler, maçı çeviren anlar haline gelebilir. Örneğin maçın en önemli
    anında ctyken yapacağınız bir rushla terörleri şaşırtıp yenerek para
    avantajını elinize geçirebilirsiniz.


    Radara Dikkat
    Pek çok kişi radarı doğru yorumlamasını bilmez. Aslında her ne kadar
    karşı takı oyuncularını radarda göremiyor olsanız da oyunu büyük ölçüde
    radara bakarak okuyabilirsiniz. Teröristken bombayı taşımakta olan
    oyuncu kırmızı renkte görünür. Bu oyuncu öldüğünde bomba radarda kırmızı
    renkte ve yanıp sönerek belirir. Bir takım arkadaşınız telsiz mesajı
    yolladığında radarınızda yanıp söner, bu sayede herhangi bir yerdeki
    takım arkadaşınızın hangisi olduğunu anlayabilirsiniz. Radarda görünen
    "T" şekli sizden yüksekte (örneğin bir evin iriş katındasınız o da 2.
    katında) olan takım arkadaşınızı, ters "T" şekli ise sizden alçakta olan
    bir takım arkadaşınızı gösterir. Bu sayede aşağı yukarı nerede olduğunu
    kesitebilirsiniz.

    Radar kullanımı düşen bombayı bulmak kadar, dikkatinizi gerekli yöne
    yoğunlaştırabilmek için de çok önemlidir. Arkanızdan gelen ayak sesinin
    aslında takım arkadaşınız olduğunu bilerek dönüp geriye bakıp o anda
    vurulma riskini almazsınız. Veya ff açık ortamlarda kendi takımınızdaki
    oyuncuların önüne flash, kafasına bomba atmazsınız. Radarı en rahat
    takip edebileceğiniz çözünürlükler 640*480 ve 800*60dür. Alışık
    değilseniz crosshair 640*480'de çok büyük gelip uzaktki hedefleri
    vurmakta güçlük çekebilirsiniz. O yüzden en yaygın kullanılan çözünürlük
    olan 800*600'ü tavsiye ederim.


    Prodigy'deki kapıSon olarak, 2-3 yıldır CS oynıyan deneyimli oyuncuların
    bile bir kısmının bilmediği bir püf noktası. Prodigy'deki security
    kapısı use fonksiyonu ile değil, yandaki kutucuğa dokunarak açılır.
    Ayrıca kapandıktan sonra açılması için belli bir süre geçmesi
    gerekmektedir. Pek çok oyuncu kapı kapandıktan sonra use tuşuyla açmaya
    çalışarak ses çıkarmakta ve yerlerini belli etmektedir. Tabi kapının
    arkasında bekleyen rakibinizin kapıya ateş edip sizi vurması da pek zor
    olmuyor bu durumda.

    WallHack Nasıl Yapılır?


    Başlığı görüp hemen hevesle konuya atlayan sevgili oyuncu; bu potansiyel
    müşteri çekici konu başlığının altında, aslında son derece masum sakin,
    fakir ama gurulu bir yazı yatmaktadır. Söz konusu yazıda hile yapmak
    değil, fakat uyguladığınız taktirde Türkiye'deki serverların yarısından
    fazlasından rahatça banlanabilmenizi sağlayacak ipuçları yeralmaktadır.
    İçerik zengin olduğundan dolayı, bir sonuç cümlesi arayışı içinde,
    okumadan direk sayfanın altına geçmeniz size bir avantaj
    sağlamayacağından; konu eğer sizi ilgilendirmiyorsa şu an sayfayı
    kapatmanız önerilmektedir.


    konuya ses sisteminiz ve ses dinlemek hakkında bir iki cümleyle
    başlıyorum:
    1. cümle -> EAX destekleyen bir ses kartınız olsun
    2. cümle -> İyi bir kulaklığınız ve mümkünse az çok kıvrak zekanız
    bulunsun.
    - Kardeş, hile yapmıyorum diyosun, ses mes diyosun. İyi de yürüyerek
    sessiz yaklaşan adamları bile vuruyorsun. Ne iş? * İşte sana tokat gibi
    cevap


    I-) UFAK SESLER & AYRINTILAR

    - Merdiven ve kapılar düşmanın yerini belirlemek için elinizdeki en
    güçlü silahtır. Örneğin prodigyde garaj tarafından giderken uzaktan bir
    merdiven sesi duydunuz. Bir ctnin dışardaki evin tepesine çıkıp
    muhtemelen elindeki m4a1 (colt) ile çıkışa bakmakta olduğunu anlamak zor
    değil. Çok basit olsa da bunu anlayamayıp "yerimi nerden bildin bab"
    diyenleri istesek bile sayamayız.

    - Farklı zeminler farklı sesler çıkarır. Örneğin dustta teröristsiniz ve
    tünelin t base tarafındaki girşinin oralardasınız. Sağ taraftan gelen
    toprak zemin sesi, ardından beton sesi size sağdan birisinin üstünüze
    geldiğini gösterir. Tekrar toprak sesi geldiğinde geri çıkmıştır. Sesin
    birden kesilmesi, muhtemelen dışardaki kutunun veya çıkışın yanında
    soteye yattığını gösterir.

    - Yüksekten düşünce canının yanma sesleri veya örneğin bir kutunun
    üstünden yere inince çıkan anlık ayak sesi size yürüyerek yaklaşan rakip
    oyuncunun yerini ele verir. Örneğin aztecte teröristsiniz ve suya
    indiniz. İlk köşeyi döndünüz ve orda beklemektesiniz. Roundun
    başlamasından bu yana belli bir süre geçti. Yani takım arkadaşlarınız
    çoktan base i terketti veya muhtemelen öldüler. Arka taraftan gelen,
    yüksekten düşüp canının yanma sesi veya anlık bir ayak sesi, size
    muhtemelen tahta kapıdan geçip arkanızdan dolaşmış olan ve yokuştan
    inmek yerine kısa yoldan atlamayı tercih eden ctnin yerini belli eder.
    Artık ses çıkarmasa bile bir kere orda olduğundan şüphelendiğinizden
    dolayı köşeden çıkıp vurursunuz.

    - Bazen rakip oyuncunun hepsi veya bir kısmını o görüldüğünü anlamadan
    görürsünüz. Buna örnek olarak sotedeki oyuncunun namlusu en sık
    rastlananı. Kapı veya ince duvarların önünde namlunun ucunun duvarın
    içinden geçmesi gibi buglar da oyuncunun yerini eleverebiliyor. Veya dar
    bir alandan bakıp bir taraftan diğer tarafa geçtiğini görüyorsunuz ve
    sonra ses kesiliyor. Gittiği yerdeki en yakın kutunun yanına tünediğini
    anlamak için fazla zeki olmaya gerek yok. Yine de çoğu zaman bu adamlara
    ateş edildiğini görmüyorum. Edilince de wallhack oluyor. Makus
    talihimiz.

    - Herhangi bir haritada ct oldunuz ve belli bir yeri savunuyorsunuz.
    Oradan çıkan adamı vurmak için ille görmenize gerek varmı. Crossharinizi
    tam çıkacağı yere ve muhtemel kafa/göğüs hizasına götürüp eklemeye
    başlayın. Sesleri dikkatlice dinleyin. oradan gelen ayak sesi size doğru
    iyice yakınlaştığında, yani "tam şimdi görünecek" dediğiniz an ateş
    etmeye başlayın. Adam daha neye uğradığını anlayamadan ölecek.


    II-) OYUNU OKUMAK

    - Ekranınızın sağ üstünde görünen kimin kimi öldürdüğü bilgileri ambians
    olsun diye gösterilmemektedir. Bunlara biraz dikkat ederseniz karşı
    tarafın nerden geldiğini anlarsınız. Örneğin prodigyde ctsiniz ve yukarı
    yoldan garaj tarafına gittiniz. Bu sırada takım arkadaşlarınızın pek
    çoğunun öldüğü bilgileri geliyor; fakat yakınınızda bir hareket yok.
    Rakip takımın diğer taraftan geldiğini kestimek zor değil bu durumda.
    Diğer taraftan gelen rakip takım oyuncularının çatışmadan sonra 3 kişi
    kaldığını varsayalım. Bunların birinde c4 varsa, o bombayı kurmaya
    gidecek, diğer 2si ise frag aşkıyla arkadan dolaşıp sizi kolay yoldan
    öldürme peşinde koşacaktır. Bu durumda arka tarafa doğru umulmayacak bir
    yere pustuğunuzda veya köşeden ani bir çıkış yaptığınızda rakiplerinizi
    gayet rahat öldürürsünüz.

    - İşaret koymak da bir diğer oyunu takip yöntemi. Örneğin dustta
    teröristsiniz ve takımınızdan birisi köprü
    altına doğru yönlendi. Hatta orda biyerde pustu. Crosshairinizi üstüne
    götürüp nickini öğrenin ve aklınızda tutun. O öldüğünde muhtemelen
    arkanızdan gelen rakip oyuncular olacak. Onları ummadıkları şekilde
    avlamak istemezmisiniz?

    - Public oyunlarda bazen herkes kafasına göre biryerlere koştururken,
    özellikle daha tenha veya birbirini tanıyan oyuncuların bulunduğu
    oyunlarda takım halinde bir noktadan hücum edilir. Rakip takım bir
    noktadan gelip o roundu kazandı diyelim. Muhtemelen bir sonraki round da
    aynı yerden gelecek. Kaybederse muhtemelen diğer bomb base'e gidecek.
    Bir tarafa üstüste hücum edip kazandılar ve son roundu kaybettiler
    diyelim. Bir sonraki round başka yeri deneyip onu da kaybettiler veya
    dağıldılar. Sonraki round muhtemelen en başarılı oldukları yer yani
    üstüste round aldıkları taraftan hücum edicekler.

    - Oyundaki standart karşılaşma zamanlarını öğrenmeniz o haritada belli
    bir süre oyun deneyimiyle ortaya çıkar. İki taraf da rush yaptığında
    nerede karşılaşıldığını, bir taraf ağırdan aldığında aşağı yukarı ne
    kadar zaman beklendiğinde rakip takımın pozisyonunu bırakıp ortaya
    çıktığını kestirebilirsiniz. Bu sürelerde bir aksama olduğunda hücumun
    diğer taraftan olacağını ille takımınız ölmeden veya arkalarından
    dolaşmadan da tahmin edebilir ve baseinize yakın yoldan dönebilirsiniz.
    Örneğin nuke'de teröristken baseden koşup evin çatısına tırmanmanız
    aşağı yukarı ctlerin a base tarafındaki yukarı kata çıkmasıyla aynı
    zaman denk geliyor. İçerden giderseniz öldürmek için bayağı
    uğraşacağınız ve kayıp vereceğiniz rakipleri kolay yoldan yani duvardan
    vurabilirsiniz.


    III-) KUTU-DUVAR ARKASI TARAMAK

    - Bir örnekle başlıyım. Mansion oynuyorsunuz ve ctsiniz. Diyelim karşı
    takımda 8 kişi var ve bunların 4 ü round başında öldü. Hadi 1 kişi de
    tünele girmiş olsun. Geriye kaldı 3 kişi. Peki bu 3 kişi nerde? Tabiki
    evin içinde. Yani aranızda sizi engelleyen sadece bir kat duvar var. O
    zaman neden şansınızı denemeyesiniz ki? Hangi duvarın ardında neyin
    olduğu haritayı biraz bilerek, alt katta tavandan nereyi tararsanız üst
    katta nereye isabet edeceği freelook moddayken haritayı inceleyerek ve
    teröristlerin nerelerde sıkça mevzilendiği de oyun deneyimiyle
    öğrenilebilir. Geriye kalan sözkonusu duvarları tarayarak şansınızı
    denemek. Örneğin evin yan tarafından üst katın bir kenarını
    tarayabilirsiniz. Vurduğunuzu anlamak ise basit. Diğer taraftan acı
    içinde bir vurulması sesi gelirse o noktaya birkaç mermi atın ve
    teröristin nasıl öldüğünü, ardından size nasıl küfrettiğini görün

    - csrike/overviews klasörünüze bakacak olursanız haritaların kuşbakışı
    görüntülerini bulacaksınız. Bu imajlar aslında spectator modda haritanın
    kuşbaskışı görüntüsünü izleyebilmeniz amaçlı hazırlanmış olsa da taktik
    amaçla da oldukça kullanışlılar. Hangi duvarın arka tarafının neresi
    olduğunu bu imajlarda rahatça görebilirsiniz. Geriye kalan, zamanlamayı
    tutturmak. Örneğin siz o duvarın bir yanında olduğunuzdan ne kadar sonra
    rakip takım oyuncusu orada oluyor. Tabi buna belli bir zaman öngörmek
    imkansız olsa da iki takımda da round başlar başlamaz bıçak çekip oraya
    koşma süresini ölçebilirsiniz ve aşağı yukarı bu şekilde
    tutturabilirsiniz.

    - Duvar arkasından tararken duvarın diğer yanından gelen kapı, merdiven
    gibi sesler de oldukça önemli. Örneğin assault'ta teröristsiniz ve arka
    kapının oraya gittiniz. Eğer dışardaki merdivenin içerden bakınca nereye
    denk geldiğini bilirseniz, dışarıdan merdivene tırmanma sesi geldiğinde
    orayı boylama ak47 tararsınız ve bilin bakalım ne olur? Merdivene
    tırmanmakta olan adam aşağı düşer. Hem canı azalır hem de muhtemelen
    vazgeçip kapıdan girmeye kalkar. Aslında bunu özellikle ayarlayıp bir
    arkadaşımla denemesem de, her yaptığımda diğer taraftan düşme seslerinin
    gelmesi ve oyuncuların "yav merdivene niye çıkılmıyor" şeklinde
    söylenmesi tesadüf olmasa gerek Bir diğer örnek de nuke'ten vereyim. A
    base'in ordaki demir kapı oldukça yüksek ses çıkarır. Kapı sesi duyunca o
    kapının A base tarafındaki çıkışını dışarıdan (meydandan) tararsanız
    birilerini vurma şansınız oldukça yüksektir. Tabi potansiyel sote
    noktası olması isabet şansınızı bir kat daha artırır. Yalnız ff açık
    serverlarda dikkat edip her kapı sesinde taramamanızı öneririm.

    - CS'de duvarın arka tarafından gelen sesleri de arada duvar yokmuş gibi
    duyabilirsiniz. Örneğin assultta ct'siniz. Bİnaya yakın durursanız
    içerdeki ayak seslerinden kimin nereye gitmekte olduğunu aşağı yukarı
    anlarsınız. Hatta bu sesleri takip edip duvar arkasından adam
    vurabilirsiniz. Assultta sesleri tkaip edip duvardan adam
    vurabileceğiniz en uygun yer arka kapının oralardır. Alan dar olduğu
    için fazla yol alternatifi yoktur ve tahmininiz genelde doğru çıkar.

    - Daha çok dial up ve yüksek pingli oyuncuların işine yarayan bir püf
    noktası da ekliyim. Arkasında düşman olmasından şüphelendiğiniz köşeyi
    dönerken elinizdeki silaha göre muhtemel kafa/göğüs hizasına nişan alıp
    köşeden hemen çımadan önce ateş etmeye başlayın. Bu sayede
    karşınızdakini daha sizi görür görmez öldürebilirsiniz ve "200 pingle
    oynuyosun daha ben seni görmeden headshot yapıyosun" şeklinde bir tepki
    alıp eğer o kişi adminse kicklenirsiniz

    - Hareketli birine ateş ediyorsunuz ve duvarın arkasına girdi. Aynı
    hızda belli bir mesafe daha duvardan tarayın. Diyelim ki karşınızdaki
    duvarın köşesin çıkı ateş edip saklanıyor. O zaman saklanıp ateş
    etmesini bekleyin. Hemen sonra çıkın ve çıktığı köşenin hafif yanını
    tarayın. Çok büyük ihtimalle orada olacaktır. Hatta duvardan vurulmaya
    başlıyınca muhtemelen çıkıp tekrar ateş etmeye başlıyıcaktır.


    Yukarıda uzun uzun yazanlar belki çoğunuzun bildiği, bilmeyenlere ise
    "ee ne kadar basit; bunun için yazı mı yazılır" dedirten ufak püf
    noktaları. Yalnız biraz kafanızı çalıştırıp oyunu "koş ve tetiğe bas"
    mantığından öte oynarsanız bu püf noktaları oldukça işinize
    yarayacaktır. Yine de fazla kullanmamanızı öneririm. Çoğu kez sonu kick
    veya ban oluyor çünkü.

    Edit:Mc_ManYak

      Forum Saati Cuma Kas. 01, 2024 6:35 pm